Przejdź do głównej zawartości

Wiesz, że to już lato, kiedy...

...SL włączyło klimatyzację w środkach komunikacji publicznej. W końcu już drugi tydzień mamy temperatury przekraczające 15 stopni, z pewnością wszyscy są już zmęczeni tym długotrwałym upałem i potrzebują chwili wytchnienia chociaż wtedy, gdy wsiadają do kolejki!

A pomyśleć, że jeszcze w zeszłym tygodniu w autobusach ogrzewanie było odkręcone na pełen regulator. Czyżby rzeczy te działały na zasadzie albo-albo? Co się stało z zasadą lagom är bäst?

Komentarze

Kolleander pisze…
Wnioskując z Twojego opisu tego sformułowania ("lagom är bäst"), kojarzy mi się ono ze "stosownie", co z kolei kojarzy mi się bardzo angielsko;)
martencja pisze…
Hmm, no nie wiem, bo "stosownie" to mi się bardziej kojarzy ze społecznymi normami zachowania, a lagom ma jednak szersze znaczenie. Kojarzy mi się też "odpowiednio". No, ale tak jak napisałam w dygresji o tym słówku - niełatwo je przetłumaczyć na jedno słowo w innym języku.

M.