Przejdź do głównej zawartości

Właściwy sposób


Tak jak przypuszczałam, wystarczy tylko kilka dni w Szwecji, aby dowiedzieć się czegoś nowego w kwestii bezpieczeństwa. Szczególnie schody ruchome okazują się być niewyczerpanym wprost tematem. Tym razem postanowiłam skoncentrować się na problemie ich użytkowania przez dzieci. "Jedź schodami ruchomymi we właściwy sposób" - uczy się tu już od najmłodszych lat.


Poniżej natomiast - drzwi obrotowe. Treść obrazka pozostawiam interpretacji Czytaczy.

Komentarze

Kolleander pisze…
Pierwsze rozumiem - trzeba stać nogą, a nie ręką. Trzymać mamę za rękę, a nie za nogę.

Drugie foto - według tego znaku należy wjeżdżać po schodach ruchomych w pozycji poziomej, a zarazem pionowej.

Trzecie - no zupełnie nie wiem. Może "jeśli jesteś dzieckiem, powinnoś słuchać dorosłego; bawienie się surowo wzbronione". W mojej wyobraźni pojawił się Włóczykij zdzierający takie nalepki:)
martencja pisze…
Mam nieodparte wrażenie, że dziewczynka na drugim obrazku stoi tyłem do kierunku jazdy. I to jest zalecane?? Chyba że to jakiś trick optyczno-perspektywiczny.

M.
Anonimowy pisze…
Gdy zobaczyłam pierwsze zdjęcie - zanim jeszcze zrolowałam i przeczytałam, że dotyczy jazdy ruchomymi schodami - pomyślałam: "cooo? Przy wrzucaniu listów do skrzynki należy trzymać dziecko za rękę?! Klämriski klämriskami, ale teraz to już przeginają".

Zdjęcie drugie: wolno jeździć tyłem do kierunku jazdy.

Co do zdjęcia trzeciego, jest całkiem czytelne. Gdy ktoś idzie, nie należy złośliwie podstawiać mu pod stopę pojazdu na kołach, bo idący może wdepnąć i przewrócić się. Logiczne.

CzK
martencja pisze…
No tak, bardzo logiczne, muszę przyznać. Jak również to, że jak się wrzuca list do skrzynki, należy trzymać dziecko za rękę - przecież jak się taki rodzic rozproszy wrzucaniem listu, będzie patrzył na wlot skrzynki zamiast na latorośl, to taka latorośl może się zupełnie wyrwać spod kontroli! A wtedy stać się mogą rzeczy przykre oraz tragiczne.

M.
fieloryb pisze…
>A wtedy stać się mogą rzeczy przykre oraz tragiczne.

Rodzic może przez nieuwagę włożyć dziecko do skrzynki. Historia zna takie przypadki ;-).
ewa pisze…
a ja uważam, że ostatnie ostrzeżenie mówi "tu nie wolno bić pokłonów/czcić żadnych bóstw ani ich personifikacji";)
martencja pisze…
:D

Jak przystało na prawdziwie świeckie państwo!

M.